Гендерна нерівність у бізнесі: В усьому «винні» жінки

Гендерное неравенство в бизнесе: Во всем «виноваты» женщины

ЗМІ завжди розглядають жінок-керівників під мікроскопом – до них найчастіше прискіпуються, ніж до чоловіків-СЕО. А якщо жінка-бос зробила якусь помилку, то її буквально розносять в пух і прах, чого не трапляється із чоловіками. Це не припущення і не особисті спостереження, а підтверджені дані дослідження, проведеного Фондом Рокфеллера.

Дослідники вивчили різний контент, присвячений 20-ти керівникам жіночої та чоловічої статі. Виявилося, що про сімейне життя чоловіків-СЕО не говориться ні слова, на відміну від жінок-гендиректорів, про сімейний статус яких, або відсутність оного, журналісти згадують регулярно.

Але більш вражаючим фактом є той, що бізнесвумен вищої ланки частіше і більше критикуються ЗМІ, якщо справи в їх компаніях йдуть неважливо. У 80% випадків жінку-керівника ЗМІ називають джерелом проблем компанії, тоді як подібна критика в бік чоловіків-СЕО звучить у 31% випадків.

Причиною такого сприйняття може бути той факт, що жінки топ-менеджери беруть на себе занадто багато провини, навіть якщо і не винні в тих чи інших проблемах компанії. Хоча Фонд Рокфеллера провів дослідження в бізнес-сегменті, його дані можуть бути актуальні і для політичної сфери.

В ході дослідження експерти Фонду Рокфеллера проаналізували тексти понад 100 статей, 37 новинних випусків, щодо 20 керівників, які входять в рейтинг Fortune 1000. Вони розглянули матеріали у чотирьох категоріях: «криза в компаніях», «нові керівники», «звільнення або відставки керівників», «ті, хто вийшов у відставку».

У матеріалах, де мова йшла про жінок, особливостям їх статі присвячувалося 49% тексту часу, а в матеріалах про чоловіків – 4%.

Примітно, що жінки-журналісти частіше пишуть про жінок-керівників, але це не зменшило гендерний «ухил» у висвітленні подій. Також 20% тексту були присвячені сімейному житті жінок-босів, якщо авторами матеріалів були жінки-журналісти. А от чоловіки-журналісти цієї теми присвячували лише 5% тексту. Це хороший показник, так як жінки керівники постають перед читачем/глядачем як успішної рольової моделі, яка вміє знаходити баланс work/life.

Джудіт Родін, президент Фонду Рокфеллера, так прокоментувала дані дослідження: «Може бути, у представників мас-медіа є відчуття, що жінка не повинна в принципі займати високу посаду або не повинна, тому що недостатньо кваліфікована. У ЗМІ практично не показуються сильні сторони жінки-керівника, а тому її простіше звинуватити у всіх проблемах, якщо в компанії справи йдуть погано».

Ряд інших досліджень показує, що жінки мають більше шансів зайняти крісло топ-менеджера в кризові часи, а тому можна припустити, що жінки будуть відповідати за нестабільні компанії.

Наприклад, Yahoo призначила головним виконавчим директором Марісу Майєр, яка змогла адаптувати компанію до інновацій інтернету. Але, зіткнувшись з проблемами, компанія відразу ж у всьому звинуватила її. Нещодавно Майєр сказала в інтерв’ю The Financial Times: «Я намагався бути «гендерно сліпий», я вірила, що технології є гендерно нейтральною зоною, але тепер думаю, що підлогу все ж мав значення. Всі ми бачимо, як ЗМІ підносять жінок-лідерів – взяти хоча б горезвісний матеріал про одяг Хілларі Клінтон. Медіа зосереджуються лише на зовнішньому вигляді, обговорюючи спортивний крій її нового костюма. Я хотіла б бачити менше таких статей. Це ганьба».

Уявлення про те, яким повинен бути ідеальний виконавчий директор (сильний, напористий чоловік) і які якості повинна проявляти жінка-керівник (комунікабельність, співчуття) формують все, починаючи з співбесіди, і закінчуючи просуванням по службі, і, звичайно ж, висвітленням діяльності СЕО в пресі. Гендерний «перекіс» у засобах масової інформації не новий. Це питання привернув велику увагу під час літніх Олімпійських ігор, коли спортивні кореспонденти були засуджені суспільством за те, що писали про жінок-спортсменках, як ніби вони змагалися у конкурсі краси. І саме реакція суспільства повинна усувати «перекіс» і відновлювати гендерний баланс.

Прокачати підприємницькі скіли, дізнатися про нові підходи щодо розвитку своєї справи на менторських сесіях і воркшопах (в області стратегії, маркетингу, фінансів, IT, PR і продажів) ви зможете, відвідавши фестиваль для малого і середнього бізнесу Get Business Festival 2018, який пройде 14 листопада в Києві за адресою: вул. Велика Васильківська, 55, НСК «Олімпійський».

Квитки на Get Business Festival 2018 можна придбати на get.delo.ua.

Джерело: The Huffington Post

Leave a Reply

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

code