Навчання фінансової грамотності дітей за віком: до 5 років

Обучение детей финансовой грамотности по возрастам: до 5 лет
Ірина Золотаревич
Автор

Ірина Золотаревич

PR агентство «PLEON Talan»

CEO

C якого віку «вже пора» навчатимуть фінансової грамотності? Насправді, навчання починається тоді, коли ви вперше даєте дитині в руки монетку. Здоровий глузд підказує, що оскільки монетки не є стерильними і навіть просто дуже чистими, давати їх дитині варто з того віку, коли він перестає знайомитися з усіма предметами «на смак».

Я починаю цикл статей, в яких розповім вам про етапи фінансового розвитку дітей за віком, аж до 16-річчя і дам практичні ігрові форми навчання.

Отже, приступимо.

До 5 років: знайомимося з грошима

Наш перший блок ігор орієнтований на вік «до 5 років». Приєднуйтесь, як тільки зважитеся дати дитині копієчки для гри! Перші ігри цього розділу будуть орієнтовані в основному на знайомство з грошима як з фізичними об’єктами, тому що діти до 5 років:

— вивчають предмети з точки зору їх фізичних властивостей і функцій;

— вже розуміють, що гроші – це монети і паперові банкноти, які підлягають обміну на речі, щоб ті їм належали;

— ще не розуміють різниці між грошовими величинами;

— ще не розуміють, що гроші – це засіб для комфортного благоустрою, тобто«обмін обміну ворожнечу».

 

Як тільки діти починають набувати базове розуміння грошей і вимагати речі, з ними треба грати в ігри, які:

— розкривають взаємозв’язок «бажаний об’єкт – гроші»;

— навчають грошових форм і величин: паперові «старше» монет;

— навчають концепції і призначенню грошей: гроші на благо.

Що ж це за ігри? Приготуйтеся до того, що у всіх з них грошик – основний об’єкт. Тому закликаю вас щовечора складати дріб’язок із ваших гаманців в спеціальну скарбничку або шкатулку. Монетки дуже знадобляться для ігор з малюком!

 

У цьому віці фінансові ігри з дітьми можуть бути двох видів: односторонні та спільні. Вибір форми залежить від того, наскільки дитина зрозумів базові принципи і концепцію грошей. Як це перевірити?

Гра «Панно з монеток»

Мета: вивчити гроші як предмет з його фізичними властивостями.

Необхідні матеріали: картон, клей «Момент», олівці, монети (кілька десятків).

Суть гри:

Разом з дитиною виберіть малюнок, який ви хочете бачити на панно: це може бути квітка, рибка або сонечко – великий об’єкт, що складається з невеликої кількості деталей.

На аркуші картону олівцем наносимо «викрійку» і заповнюємо її монетами, зміцнюючи їх за допомогою клею. Коли твір висохне – його можна навіть оформити в рамку і повісити на стіну!

Під час цієї розваги просіть дитину тримати монетки в руці, складати з них чарочки, катати по столу, обмацувати. Привчайте його до монеткам як до предмету.Пояснюйте при цьому, що гроші не іграшка, а важливі предмети.

 

Гра «Орел або решка»

Мета: вивчити гроші як предмет з його фізичними властивостями.

Необхідні матеріали: монета.

Суть гри:

Все дуже звично і давно відомо дорослим: підкидаємо монету і загадуємо бажання. Можна вирішити таким чином, в яку сторону підемо гуляти або які іграшки почнемо збирати в першу чергу: кубики або конструктор.

Запропонуйте спробувати поставити монетку на ребро. Спробуйте підкидати відразу кілька монет.

 

Гра «Зникаюча монетка»

Мета: вивчити гроші як предмет з його фізичними властивостями.

Необхідні матеріали: наповнена водою скляна банка з кришкою ємністю 1 літр, монетка.

Суть гри:

Закрийте банку, наповнену водою, кришкою. Дайте дитині в руки монетку, попросіть помацати і переконатися, що це сама звичайна монета. Потім попросіть покласти монету на стіл. Запитайте, чи бачить він монету, і він, звичайно, підтвердить, що бачить.

Тепер поставте на монетку банку з водою. Скажіть чарівні слова: «Чудо! Монета, щезни!». Запропонуйте дитині подивитися крізь воду збоку банки і відповісти, чи бачить він монетку на столі? І куди ж вона зникла?

Після того як дитина не зможе побачити монетку, змусьте її з’явитися знову. Скажіть: «Чудо! Монета, з’явися!». Тепер підніміть банку і монета знову опиниться на місці. Поясніть дитині, що, коли ви ставите на монетку банку з водою, здається, що монета зникла. Але її просто не видно з-за води.

Пояснення для більш дорослих дітей: при певному куті падіння світла відбувається відображення – відкидання світла від поверхні назад, і монетка не видно зовні.

Продовження.

Leave a Reply

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

code